• Strada Principala nr 507, Com. Peris, jud. Ilfov, Cod postal 077150
  • 021 26 70 881
  • contact@camin-batrani-peris.ro

Regulament de organizare si functionare

 

REGULAMENT – CADRU

de organizare si functionare a serviciului social cu cazare:

“Caminul pentru persoane varstnice Peris”

 

Articolul 1

Definitie

Regulamentul de organizare si functionare este un document propriu al serviciului social “Caminul pentru persoane varstnice Peris” aprobat prin Hotararea Consiliului Judetean Ilfov nr. 90/2011, in vederea asigurarii functionarii acestuia cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile si a asigurarii accesului persoanelor beneficiare la informatii privind conditiile de admitere si serviciile oferite.

Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atat pentru persoanele beneficiare, cat si pentru angajatii centrului si, dupa caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentantilor legali, vizitatori.

 

Articolul 2

Identificarea serviciului social

Serviciul social “ Caminul pentru persoane varstnice Peris “, cod serviciu social 8730 CR-V-I, este infiintat si administrat de catre Consiliul JuAdetean Ilfov, acreditat conform Certificatului nr. 0005345, nu detine Licenta de functionare la data intocmirii regulamentului, CUI : 29235056 si are sediul in Com. Peris Jud. Ilfov, Str. Principala nr. 507.

 

Articolul 3

Scopul serviciului social

Scopul serviciului social   “ Caminul pentru persoane varstnice Peris “ este:

  1. sa asigure persoanelor varstnice institutionalizate cazare pe perioada nedeterminata, masa, curatenie, paza;
  2. sa asigure supraveghere si ingrijire personala persoanelor asistate, maximum posibil de autonomie si siguranta;
  3. sa acorde persoanelor varstnice ingrijiri medicale curente asigurate de asistente medicale, medic de familie, medic geriatru si terapii de recuperare fizica;
  4. sa previna si sa trateze consecintele legate de procesul de imbatranire al persoanelor asistate;
  5. sa faciliteze si sa incurajeze legaturile interumane intre asistati si inclusiv cu familia;
  6. sa stimuleze participarea persoanelor varstnice asistate la viata sociala si activitati culturale;
  7. sa furnizeze informatiile si datele solicitate de institutiile si autoritatile publice cu responsabilitati in domeniu, in conditiile legii.

 

Articolul 4

Cadrul legal de infiintare, organizare si functionare

(1) Serviciul social – “Caminul pentru persoane varstnice Peris”  functioneaza cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare si functionare a serviciilor sociale, reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificarile ulterioare, Legea nr.17/2000 privind asistenta sociala a persoanelor varstnice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

  • Standard minim de calitate aplicabil in conformtate cu prevederile Ordinului Administratiei Publice nr. 2126/2014.
  • Serviciul social “Caminul pentru persoane varstnice Peris” este infiintat prin: Hotararea Consiliului Judetean Ilfov nr. 90/2011 si functioneaza in subordinea Cons.Jud.Ilfov.

 

Articolul 5

Principiile care stau la baza acordarii serviciului social

  • Serviciul social „Caminul pentru persoane varstnice Peris” se organizeaza si functioneaza cu respectarea principiilor generale care guverneaza sistemul national de asistenta sociala, precum si a principiilor specifice care stau la baza acordarii serviciilor sociale prevazute in legislatia specifica, in conventiile internationale ratificate prin lege si a celorlalte acte internationale in materie la care Romania este parte, precum si in standardele minime de calitate aplicabile.
  • Principiile specifice care stau la baza prestarii serviciilor sociale in cadrul “Caminului pentru persoane varstnice Peris” sunt urmatoarele:
  1. respectarea si promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare;
  2. protejarea si promovarea drepturilor persoanelor beneficiare in ceea ce priveste egalitatea de sanse si tratament, participarea egala, autodeterminarea, autonomia si demnitatea personala si intreprinderea de actiuni nediscriminatorii si pozitive cu privire la persoanele beneficiare;
  3. asigurarea protectiei impotriva abuzului si exploatarii persoanei beneficiare;
  4. deschiderea catre comunitate;
  5. asistarea persoanelor fara capacitate de exercitiu in realizarea si exercitarea drepturilor lor;
  6. asigurarea in mod adecvat a unor modele de rol si statut social, prin incadrarea in unitate a unui personal mixt;
  7. ascultarea opiniei persoanei beneficiare si luarea in considerare a acesteia, tinandu-se cont, dupa caz, de varsta si de gradul de maturitate, de discernamat si capacitate de exercitiu;
  8. facilitatea mentinerii relatiilor personale ale beneficiarilor si a contactelor directe, dupa caz, cu fratii, parintii, alte rude, prieteni, precum si cu alte persoane fata de care acestia au dezvoltat legaturi de atasament;
  9. promovarea unui model familial de ingrijire a persoanei beneficiare;
  10. asigurarea unei ingrijiri individualizate si personalizate a persoanei beneficiare;
  11. preocuparea permanenta pentru identificarea solutiilor de integrare in familie sau, dupa caz, in comunitate, pentru scurtarea perioadei de prestare a serviciilor, in baza potentialului si abilitatilor persoanei beneficiare de a trai independent;
  12. incurajarea initiativelor individuale ale persoanelor beneficiare si a implicarii active a acestora in solutionarea situatiilor de dificultate;
  13. asigurarea unei interventii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare;
  14. asigurarea confidentialitatii si a eticii profesionale;
  15. primordialitatea responsabilitatii persoanei, familiei cu privire la dezvoltarea propriilor capacitati de integrare sociala si implicarea activa in solutionarea situatiilor de dificultate cu care se pot confrunta la un moment dat;
  16. colaborarea unitatii cu serviciul public de asistenta sociala.

 

 

 

Articolul 6

Beneficiarii serviciilor sociale

  • Beneficiarii serviciilor sociale acordate in “Caminul pentru persoane varstnice Peris“ sunt:
  1. persoanele varstnice care nu realizeaza venituri proprii sau veniturile lor ori ale sustinatorilor legali nu sunt suficiente pentru asigurarea unui trai decent si mediu sigur de viata;
  2. persoane varstnice care se afla in imposibilitatea de a-si asigura singure activitatile de baza ale vietii zilnice, nu se pot gospodari singure si necesita asistenta si ingrijire;
  3. persoane varstnice care nu au locuinta si nici posibilitatea de a-si asigura conditii de locuit pe baza resurselor proprii;
  4. persoane varstnice care se afla in alte situatii de urgenta sau de necesitate, prevazute de lege.
  • Conditiile de acces/admitere in camin sunt urmatoarele:
  1. acte necesare:

– cerere din partea solicitantului;

– scrisoare medicala cu starea prezenta de la medicul de familia;

– adeverinta medicala care sa precizeze ca nu sufera de boli transmisibile; analize : HIV, MRF, RBW, coproparazitologie;
– adeverinta de venituri de la primarie si administratia financiara;
– copie B.I. / C.I.(solicitant si intretinatori legal);
– copie certificat de nastere (solicitant si intretinator legal);
– copie certificat casatorie (solicitant); hotarare de divort sau copie de pe certificatul de deces al sotului (sotiei);
– talon de pensie recent;
– declaratia apartinatorului privind situatia locativa, contracte si imprumuturi pe care le are asistatul;
– ancheta sociala referitoare la persoana solicitantului, familia acestuia si conditiile de locuit;

  1. b) criterii de eligibilitate ale beneficiarilor:

– este persoana varstnica in sensul legii nr. 17/2000 privind asistenta sociala a persoanelor varstnice;

– nu are nicio persoana pana la gradul 4 de rudenie care sa o poata ingriji;

– au prioritate persoanele cu domiciliul in judetul Ilfov.

In functie de locurile disponibile in camin decizia de admitere/respingere apartine conducerii unitatii.

Pentru furnizarea de servicii sociale se incheie un Contract de furnizare de servicii dupa modelul urmator:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTRACT

pentru acordarea de servicii sociale

 

Partile contractante:

  1. ………………………………………………………………………….(numele intreg al furnizorului de servicii sociale)………. acronim ………………………….., denumit in continuare furnizor de servicii sociale, cu sediul in ……………………………, str. ………. nr. ….., judetul/sectorul ……………., codul de inregistrare fiscala …………………., contul nr. ……………………………………………………… deschis la Trezoreria/Banca ………., certificatul de acreditare seria ……. nr. ….., reprezentat de domnul/doamna ……., avand functia de ……………….., in calitate de …………………………;

si

  1. ……………………………………………………………………………………..(numele beneficiarului de servicii sociale)……… denumit in continuare beneficiar, domiciliat/locuieste in localitatea ……………………, str. ………………………….. nr. ……, judetul/sectorul ………………, codul numeric personal …………………………, posesor al B.I./C.I. seria …. nr. …………., eliberat/eliberata la data de ……………. de Sectia de politie …………………., reprezentat prin domnul/doamna ……………………………………, domiciliat/domiciliata in localitatea ……………., str. ….. nr. …., judetul/sectorul ………………, posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ……… nr. …………….., eliberat/eliberata la data de …………….. de Sectia de politie …….., conform …………………. (se va mentiona actul care atesta calitatea de reprezentant) …………………………………. nr. …../data ……………….,
  2. avand in vedere:

– planul de interventie nr. ……../data ……………..;

– evaluarea complexa efectuata in perioada ………………;

– planul individualizat de asistenta si ingrijire nr. …../data ……………,

  1. convin asupra urmatoarelor:
  2. Definitii:

1.1. contractul pentru furnizarea de servicii sociale – actul juridic incheiat intre o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, acreditata conform legii sa acorde servicii sociale, denumita furnizor de servicii sociale, si o persoana fizica aflata in situatie de risc sau de dificultate sociala, denumita beneficiar de servicii sociale, care exprima acordul de vointa al acestora in vederea acordarii de servicii sociale;

1.2. furnizor de servicii sociale – persoana fizica sau juridica, publica ori privata, acreditata conform legii in vederea acordarii de servicii sociale, prevazuta la art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 515/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

1.3. beneficiar de servicii sociale – persoana aflata in situatie de risc si de dificultate sociala, impreuna cu familia acesteia, care necesita servicii sociale, conform planului de interventie revizuit in urma evaluarii complexe;

1.4. servicii sociale – ansamblu de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, in vederea prevenirii si depasirii unor situatii de dificultate, vulnerabilitate sau de dependenta pentru prezervarea autonomiei si protectiei persoanei, pentru prevenirea marginalizarii si excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale si in scopul cresterii calitatii vietii, definite in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 68/2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 515/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

1.5. reevaluarea situatiei beneficiarului de servicii sociale – activitatea obligatorie a furnizorului de servicii sociale de a evalua situatia beneficiarului de servicii sociale dupa acordarea de servicii sociale pe o anumita perioada;

1.6. revizuirea sau completarea planului individualizat de asistenta si ingrijire – modificarea sau completarea adusa planului individualizat pe baza rezultatelor reevaluarii situatiei beneficiarului de servicii sociale;

1.7. contributia beneficiarului de servicii sociale – cota-parte din costul total al serviciului/ serviciilor acordat/acordate de furnizorul de servicii sociale, in functie de tipul serviciului si de situatia materiala a beneficiarului de servicii sociale, si care poate fi in bani, in servicii sau in natura;

1.8. obligatiile beneficiarului de servicii sociale – totalitatea indatoririlor pe care beneficiarul de servicii sociale si le asuma prin contract si pe care le va indeplini valorificandu-si maximal potentialul psiho-fizic;

1.9. standarde minimale de calitate – ansamblul de cerinte privind cadrul organizatoric si material, resursele umane si financiare in vederea atingerii nivelului de performanta obligatoriu pentru toti furnizorii de servicii sociale specializate, aprobate in conditiile legii;

1.10. modificari de drept ale contractului de acordare de servicii sociale – modificarile aduse contractelor de acordare de servicii sociale in mod independent de vointa partilor, in temeiul prevederilor unui act normativ;

1.11. forta majora – eveniment mai presus de controlul partilor, care nu se datoreaza greselii sau vinii acestora, care nu putea fi prevazut in momentul incheierii contractului si care face imposibila executarea si, respectiv, indeplinirea acestuia;

1.12. evaluarea initiala – activitatea de identificare/determinare a naturii cauzelor, a starii actuale de dezvoltare si de integrare sociala a beneficiarului de servicii sociale, precum si a prognosticului acestora, efectuata prin utilizarea de metode si tehnici specifice profesiilor sociale, de catre furnizorul de servicii sociale. Scopurile evaluarii sunt cunoasterea si intelegerea problemelor cu care se confrunta beneficiarul de servicii sociale si identificarea masurilor initiale pentru elaborarea planului initial de masuri;

1.13. planul individualizat de asistenta si ingrijire – ansamblul de masuri si servicii adecvate si individualizate potrivit nevoilor sociale identificate ca urmare a efectuarii evaluarii complexe, cuprinzand programarea serviciilor sociale, personalul responsabil si procedurile de acordare a serviciilor sociale;

1.14. evaluarea complexa – activitatea de investigare si analiza a starii actuale de dezvoltare si de integrare sociala a beneficiarului de servicii sociale, a cauzelor care au generat si care intretin situatia de dificultate in care acesta se afla, precum si a prognosticului acestora, utilizandu-se instrumente si tehnici standardizate specifice domeniilor: asistenta sociala, psihologic, educational, medical, juridic.

  1. Obiectul contractului

2.1.*) Obiectul contractului il constituie acordarea urmatoarelor servicii sociale:

  1. a) ……………………….
  2. b) ……………………….
  3. c) ………. s.a.m.d.

*) Lista serviciilor sociale ce vor fi acordate poate fi prevazuta cu acordul partilor in anexa la contract.

2.2.*) Descrierea serviciilor sociale acordate de furnizorul de servicii sociale:

  1. a) ……………………….
  2. b) ……………………….
  3. c) ……………….. s.a.m.d.

*) Descrierea serviciilor sociale acordate poate fi prevazuta cu acordul partilor in anexa la contract.

  1. Costurile serviciilor sociale acordate si contributia beneficiarului de servicii sociale

3.1. Costul total pe luna al serviciilor sociale prevazute la pct. 2 este de: …………. lei/luna.

3.2. *) Costul pe luna pentru fiecare serviciu social acordat este dupa cum urmeaza:

– pentru …………….(serviciul social/serviciile sociale)……. costul pe luna este de ….. ……

*) Costurile serviciilor sociale pot fi prevazute cu acordul partilor in anexa la contract.

3.3.**) Contributia beneficiarului pentru serviciile sociale primite este dupa cum urmeaza:

– pentru ………(serviciul social/serviciile sociale)…… contributia este ……(in bani/in natura)….. .

**) Valoarea contributiei beneficiarului de servicii sociale este stabilita in urma procesului de evaluare complexa.

3.4. Contributia beneficiarului de servicii sociale nu va influenta acordarea serviciilor sociale si nu va ingreuna posibilitatea acestuia de a iesi din starea de dificultate.

  1. Durata contractului

4.1. Durata contractului este de la data de ……… pana la data de ……. .

4.2. Durata contractului poate fi prelungita cu acordul partilor si numai dupa evaluarea rezultatelor serviciilor acordate beneficiarului de servicii sociale si, dupa caz, revizuirea planului individualizat de asistenta si ingrijire.

  1. Etapele procesului de acordare a serviciilor sociale:

5.1. implementarea masurilor prevazute in planul de interventie si in planul individualizat;

5.2. reevaluarea periodica a situatiei beneficiarului de servicii sociale;

5.3. revizuirea planului individualizat de asistenta si ingrijire in vederea adaptarii serviciilor sociale la nevoile beneficiarului.

  1. Drepturile furnizorului de servicii sociale:

6.1. de a verifica veridicitatea informatiilor primite de la beneficiarul de servicii sociale;

6.2. de a sista acordarea serviciilor sociale catre beneficiar in cazul in care constata ca acesta i-a furnizat informatii eronate;

6.3. de a utiliza, in conditiile legii, date denominalizate in scopul intocmirii de statistici pentru dezvoltarea serviciilor sociale.

  1. Obligatiile furnizorului de servicii sociale:

7.1. sa respecte drepturile si libertatile fundamentale ale beneficiarului in acordarea serviciilor sociale, precum si drepturile beneficiarului de servicii sociale, rezultate din prezentul contract;

7.2. sa acorde servicii sociale prevazute in planul individualizat de asistenta si ingrijire, cu respectarea acestuia si a standardelor minimale de calitate a serviciilor sociale;

7.3. sa depuna toate diligentele pentru a asigura beneficiarul de continuitatea serviciilor sociale furnizate, in cazurile de incetare a prezentului contract prevazute la pct. 12.1 si 13.1 lit. a) si d); asigurarea continuitatii serviciilor sociale se va realiza si prin subcontractare si cesiune de servicii sociale;

7.4. sa fie receptiv si sa tina cont de toate eforturile beneficiarului de servicii sociale in indeplinirea obligatiilor contractuale si sa considere ca beneficiarul si-a indeplinit obligatiile contractuale in masura in care a depus toate eforturile;

7.5. sa informeze beneficiarul de servicii sociale asupra:

– continutului serviciilor sociale si conditiilor de acordare a acestora;

– oportunitatii acordarii altor servicii sociale;

– listei la nivel local cuprinzand furnizorii acreditati sa acorde servicii sociale;

– regulamentului de ordine interna;

– oricarei modificari de drept a contractului;

7.6. sa reevalueze periodic situatia beneficiarului de servicii sociale, si, dupa caz, sa completeze si/sau sa revizuiasca planul individualizat de asistenta si ingrijire exclusiv in interesul acestuia;

7.7. sa respecte, conform legii, confidentialitatea datelor si informatiilor referitoare la beneficiarul de servicii sociale;

7.8. sa ia in considerare dorintele si recomandarile obiective ale beneficiarului cu privire la acordarea serviciilor sociale;

7.9. sa utilizeze contributia beneficiarului de servicii sociale exclusiv pentru acoperirea cheltuielilor legate de acordarea serviciilor sociale;

7.10. de a informa serviciul public de asistenta in a carui raza teritoriala locuieste beneficiarul asupra nevoilor identificate si serviciilor sociale propuse a fi acordate.

  1. Drepturile beneficiarului

8.1. In procesul de acordare a serviciilor sociale prevazute la pct. 2, furnizorul de servicii sociale va respecta drepturile si libertatile fundamentale ale beneficiarului de servicii sociale.

8.2. Beneficiarul are urmatoarele drepturi contractuale:

  1. a) de a primi servicii sociale prevazute in planul individualizat de asistenta si ingrijire;
  2. b) de a i se asigura continuitatea serviciilor sociale atat timp cat se mentin conditiile care au generat situatia de dificultate;
  3. c) de a refuza, in conditii obiective, primirea serviciilor sociale;
  4. d) de a fi informat, in timp util si in termeni accesibili, asupra:

drepturilor sociale, masurilor legale de protectie si asupra situatiilor de risc;

modificarilor intervenite in acordarea serviciilor sociale;

oportunitatii acordarii altor servicii sociale;

listei la nivel local cuprinzand furnizorii acreditati sa acorde servicii sociale;

regulamentului de ordine interna;

  1. e) de a participa la evaluarea serviciilor sociale primite si la luarea deciziilor privind interventia sociala care i se aplica, putand alege variante de interventie, daca ele exista;
  2. f) dreptul de a avea acces la propriul dosar;
  3. g) de a-si exprima nemultumirea cu privire la acordarea serviciilor sociale.

9.*) Obligatiile beneficiarului:

9.1. sa participe activ in procesul de furnizare a serviciilor sociale si la reevaluarea si revizuirea planului individualizat de asistenta si ingrijire;

9.2. sa furnizeze informatii corecte cu privire la identitatea si situatia familiala, medicala, economica si sociala si sa permita furnizorului de servicii sociale verificarea veridicitatii acestora;

9.3. sa respecte termenele si clauzele stabilite in cadrul planului individualizat de asistenta si ingrijire;

9.4. sa contribuie la plata costurilor serviciilor sociale primite cu o cota-parte din costul total al serviciului/serviciilor acordat/acordate de furnizor, conform pct. 3.3 si 3.4;

9.5. sa anunte orice modificare intervenita in legatura cu situatia sa personala pe parcursul acordarii serviciilor sociale;

9.6. sa respecte regulamentul de ordine interna al furnizorului de servicii sociale (reguli de comportament, program, persoanele de contact etc.).

*) Obligatiile beneficiarului de servicii sociale se vor completa, dupa caz, cu alte obligatii specifice tipurilor de servicii sociale prevazute in prezentul contract.

10.*) Solutionarea reclamatiilor

10.1. Beneficiarul are dreptul de a formula verbal si/sau in scris reclamatii cu privire la acordarea serviciilor sociale.

10.2. Reclamatiile pot fi adresate furnizorului de servicii sociale direct sau prin intermediul oricarei persoane din cadrul echipei de implementare a planului individualizat.

10.3. Furnizorul de servicii sociale are obligatia de a analiza continutul reclamatiilor, consultand atat beneficiarul de servicii sociale, cat si specialistii implicati in implementarea planului individualizat de asistenta si ingrijire si de a formula raspuns in termen de maximum 10 zile de la primirea reclamatiei.

10.4. Daca beneficiarul de servicii sociale nu este multumit de solutionarea reclamatiei, acesta se poate adresa in scris Comisiei de mediere sociala de la nivelul judetului/sectorului ……, care va clarifica prin dialog divergentele dintre parti sau, dupa caz, instantei de judecata competente.

*) Furnizorul de servicii sociale va avea inscrisa in regulamentul de ordine interioara o procedura privind plangerile formulate de beneficiarii de servicii sociale, care va respecta pct. 10.1-10.3.

  1. Litigii

11.1. Litigiile nascute in legatura cu incheierea, executarea, modificarea si incetarea ori alte pretentii decurgand din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de solutionare pe cale amiabila.

11.2. Daca dupa 15 zile de la inceperea acestor proceduri neoficiale furnizorul de servicii sociale si beneficiarul de servicii sociale nu reusesc sa rezolve in mod amiabil o divergenta contractuala, fiecare poate solicita Comisiei de mediere sociala mijlocirea solutionarii divergentelor sau se poate adresa instantelor judecatoresti competente.

12.*) Rezilierea contractului

*) In functie de natura seriviciilor sociale oferite de catre furnizorul de servicii sociale, partile contractuale pot conveni asupra daunelor care se vor plati de catre partile responsabile.

12.1. Constituie motiv de reziliere a prezentului contract urmatoarele:

  1. a) refuzul obiectiv al beneficiarului de servicii sociale de a mai primi serviciile sociale, exprimat in mod direct sau prin reprezentant;
  2. b) nerespectarea in mod repetat de catre beneficiarul de servicii sociale a regulamentului de ordine interioara al furnizorului de servicii sociale;
  3. c) incalcarea de catre furnizorul de servicii sociale a prevederilor legale cu privire la serviciile sociale, daca este invocata de beneficiarul de servicii sociale;
  4. d) retragerea autorizatiei de functionare sau a acreditarii furnizorului de servicii sociale;
  5. e) limitarea domeniului de activitate pentru care furnizorul de servicii sociale a fost acreditat, in masura in care este afectata acordarea serviciilor catre beneficiarul de servicii sociale;
  6. f) schimbarea obiectului de activitate al furnizorului de servicii sociale, in masura in care este afectata acordarea serviciilor catre beneficiarul de servicii sociale.
  7. Incetarea contractului

13.1. Constituie motiv de incetare a prezentului contract urmatoarele:

  1. a) expirarea duratei pentru care a fost incheiat contractul;
  2. b) acordul partilor privind incetarea contractului;
  3. c) scopul contractului a fost atins;
  4. d) forta majora, daca este invocata.
  5. Dispozitii finale

14.1. Partile contractante au dreptul, pe durata indeplinirii prezentului contract, de a conveni modificarea clauzelor acestuia prin act aditional numai in cazul aparitiei unor circumstante care lezeaza interesele legitime ale acestora si care nu au putut fi prevazute la data incheierii prezentului contract.

14.2. Prevederile prezentului contract se vor completa cu prevederile legislatiei in vigoare in domeniu.

14.3. Limba care guverneaza prezentul contract este limba romana.

14.4. Prezentul contract va fi interpretat conform legilor din Romania.

14.5. Furnizorul de servicii sociale realizeaza monitorizarea si evaluarea serviciilor sociale acordate.

14.6. Masurile de implementare a planului individualizat de asistenta si ingrijire se comunica Directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului si Serviciului public de asistenta sociala, conform legii.

14.7. Pe baza raportului cu privire la rezultatele implementarii planului individualizat de asistenta si ingrijire, Directia generala de asistenta sociala si protectia copilului si Serviciul public de asistenta sociala vor monitoriza activitatea furnizorului de servicii sociale.

*) Anexele la contract:

  1. a) planul individualizat de asistenta si ingrijire;
  2. b) fisa de reevaluare a serviciilor sociale acordate beneficiarului de servicii sociale;
  3. c) planul revizuit de asistenta si ingrijire.

*) Partile contractante pot stabili de comun acord si alte tipuri de anexe.

Prezentul contract de furnizare a serviciilor sociale a fost incheiat la sediul furnizorului de servicii sociale/domiciliul beneficiarului de servicii sociale in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte contractanta.

O copie a prezentului contract va fi transmisa Directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului si Serviciului public de asistenta sociala de catre furnizorul de servicii sociale.

 

………………………………                               ………………………

(data)                                           (localitate)

DIRECTOR,                                                               …………………………………………..

(numele si semnatura beneficiarului)

 

…………………………………………….

(nume si semnatura reprezentant legal)

 

 

 

 

Contributia de intretinere pentru persoanele varstnice care au venit este de 60% din veniturile personale lunare, fara sa se depaseasca costul mediu lunar de intretinere aprobat pentru camin.

In cazul in care persoana varstnica ingrijita in camin nu are venituri proprii ori acestea sunt mai mici decat costul lunar de intretinere, plata contributiei de intretinere se datoreaza in totalitate sau partial, dupa caz, de catre sot (sotie), copii, etc.

Dupa stabilirea persoanelor obligate la plata si a cuantumului sumelor ce le revin de platit, se intocmeste angajament de plata pentru fiecare dintre acestea, cu mentionarea sumelor datorate.
( 3) Conditii de incetare a serviciilor:

– la cererea beneficiarului care are prezervata capacitatea de discernamant, sub semnatura; asistatul adreseaza directorului cererea prin care solicita incetarea serviciilor de asistenta sociala, mentionand si motivul (se solicita beneficiarului sa indice in scris locul de domiciliu);

–  la cererea reprezentantului legal al beneficiarului lipsit de discernamant;

– transfer pe perioada nedeterminata la alt camin, la cererea scrisa a beneficiarului sau reprezentantului sau legal;

–  in caz de deces al beneficiarului;

–  in cazul in care beneficiarul are un comportament inadecvat care face incompatibila gazduirea acestuia in camin in conditii de securitate pentru el, ceilalti beneficiari sau personalul caminului;

– cand nu se mai respecta clauzele contractuale de catre beneficiar.

La incetarea/sistarea serviciilor de asistenta sociala se completeaza Decizia de sistare a serviciilor si Fisa de inchidere a cazului.

  • Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate in “Caminul pentru persoane varstnice Peris“ au urmatoarele drepturi:
  1. sa li se respecte drepturile si libertatile fundamentale, fara discriminare pe baza de rasa, sex, religie, opinie sau orice alta ciscumstanta personala orisociala;
  2. sa participe la procesul de luare a deciziilor in furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind interventia sociala care li se aplica;
  3. sa li se asigure pastrarea confidentialitatii asupra informatiilor furnizate si primite;
  4. sa li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate atat timp cat se mentin conditiile care au generat situatia de dificultate;
  5. sa fie protejati de lege atat ei, cat si bunurile lor, atunci cand nu au capacitate de exercitiu;
  6. sa li se garanteze demnitatea, intimitatea si respectarea vietii intime;
  7. sa participe la evaluarea serviciilor sociale primite;
  • Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate in “Caminul pentru persoane varstnice Peris“ au urmatoarele obligatii:
  • sa furnizeze informatii corecte cu privire la identitate, situatie familiala, sociala, medicala si economica;
  • sa participe, in raport cu varsta, situatia de dependenta, la procesul de furnizare a serviciilor sociale;
  • sa contribuie, in conformitate cu legislatia in vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, in functie de tipul serviciului si de situatia lor materiala;
  • sa comunice orice modificare intervenita in legatura cu situatia lor personala;
  • sa respecte prevederile prezentului regulament.

 

 

Articolul 7

Activitati si functii

Principalele functii ale serviciului social “Caminul pentru persoane varstnice Peris” sunt urmatoarele:

  1. de furnizare a serviciilor sociale de interes public local, prin asigurarea urmatoarelor activitati:
  • reprezentarea furnizorului de servicii sociale in contractul incheiat cu persoana beneficiara;
  • gazduire pe perioada nedeterminata;
  • asigurarea hranei;
  • asigurarea curateniei in spatiile de locuit, de servire a mesei, de baie;
  • ingrijire medicala;
  • participare la viata sociala.

b ) de informare a beneficiarilor, potentialilor beneficiari, autoritatilor publice si publicului larg despre domeniul sau de activitate, prin asigurarea urmatorelor activitati:

1 ) actualizarea informatiilor de pe site-ul propriu;

2 ) distribuirea fluturasilor informativi privind activitatea caminului;

3 ) elaborarea de rapoarte de activitate.

  1. c) de promovare a drepturilor beneficiarilor si a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului in general, precum si de prevenire a situatiilor de dificultate in care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea urmatoarelor activitati:
  • asigurarea pazei caminului;
  • supraveghere video a spatiilor comune (holuri, sala de mese, curte)
  • supraveghere si ingrijire personala;
  • sistem de avertizare-alarma montat in fiecare camera de locuit.
  1. d) de asigurare a calitatii serviciilor sociale prin realizarea

urmatoarelor activitati:

  • elaborarea instrumentelor standardizate in procesul de acordare a serviciilor;
  • realizarea de evaluari periodice a serviciilor prestate;
  • elaborarea de rapoarte de activitate.
  1. e) de administrare a resurselor financiare, materiale si umane ale centrului prin realizarea urmatoarelor activitati:
  • elaborarea proiectului de buget anual;
  • elaborarea de proiecte cu finantare nationala sau din donatii si sponsorizari;
  • elaboararea de rapoarte de activitate, bilant trimestrial.

 

Articolul 8

Structura organizatorica, numarul de posturi si categoriile de personal

Serviciul social “Caminul pentru persoane varstnice Peris“ functioneaza cu un numar de 25 persoane, conform Hot. Consiliului Jud. Ilfov nr. 90/2011, din care:

  1. personal de conducere: director;
  2. personal de specialitate de ingrijire si asistenta sociala si medicala;
  3. personal cu functii administrative, gospodarire, intretinere-reparatii, deservire.

Personalul de specialitate reprezinta 60% din totalul personalului.           Incadrarea personalului s-a facut cu respectarea numarului maxim de posturi prevazut in statul de functii aprobat.

Raportul angajat/beneficiar este de 1/2.

 

Articolul 9

Personalul de conducere

Atributiile personalului de conducere sunt;

  1. asigura coordonarea, indrumarea si controlul activitatilor desfasurate de personalul serviciului si propune organului competent sanctiuni disciplinare pentru salariatii care nu isi indeplinesc in mod corespunzator atributiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizarii serviciilor sociale, codului muncii;
  2. elaboreaza rapoartele generale privind activitatea caminului, stadiul implementarii obiectivelor si intocmeste informari pe care le prezinta furnizorului de servicii sociale;
  3. c) propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire si perfectionare;
  4. d) colaboreaza cu alte centre/alti furnizori de servicii sociale/alte structuri ale societatii civile in vederea schimbului de bune practici, a imbunatatirii permanente a instrumentelor proprii de asigurare a calitatii serviciilor, care sa raspunda nevoilor beneficiarilor;
  5. e) intocmeste raportul anual de activitate;
  6. f) asigura buna desfasurare a raporturilor de munca dintre angajatii caminului;
  7. g) propune furnizorului de servicii sociale aprobarea structurii organizatorice si a numarului de personal;
  8. h) desfasoara activitati pentru promovarea imaginii caminului in comunitate;
  9. i) ia in considerare si analizeaza orice sesizare care ii este adresata, referitoare la incalcari ale drepturilor beneficiarilor;
  10. j) raspunde de calitatea activitatilor desfasurate de personalul din cadrul caminului, in limita competentei, ia masuri de organizare care sa conduca la imbunatatirea acestor activitati, sau formuleaza propuneri in acest sens;
  11. k) organizeaza activitatea personalului si asigura respectarea timpului de lucru si a regulamentului de organizare si functionare;
  12. l) reprezinta caminul in relatiile cu furnizorul de servicii sociale, cu autoritatile si institutiile publice, cu persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate, precum si in justitie;
  13. m) asigura comunicarea si colaborarea permanenta cu serviciul public de asistenta sociala de la nivelul primariei, judetului, cu alte institutii publice si societati civile active in comunitate, in folosul beneficiarilor;
  14. n) numeste si elibereaza din functie personalul din cadrul caminului, in conditiile legii;
  15. o) intocmeste proiectul bugetului propriu al caminului si contul de incheiere al exercitiului bugetar;
  16. p) asigura indeplinirea masurilor de aducere la cunostinta atat personalului, cat si beneficiarilor a prevederilor din regulamentul de organizare si functionare;
  17. q) asigura incheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare de servicii sociale;

Functia de conducere se ocupa prin concurs, in conditiile legii.

Sanctionarea disciplinara sau eliberarea din functie a conducatorilor institutiei se face in conditiile legii.

 

 

 

 

Articolul 10

Consiliul consultativ

  • Consiliul consultativ este o structura care asigura:
  1. monitorizarea de catre furnizorul de servicii sociale,care a solicitat si a obtinut licenta de functionare a “Caminului pentru persoane varstnice Peris“, a respectarii standardelor minime de calitate;
  2. respectarea principiului participarii beneficiarilor la luarea deciziilor in ceea ce priveste functionarea caminului.
  • Consiliul consultativ este compus din reprezentanti ai furnizorului de servicii sociale si reprezentanti ai beneficiarilor serviciilor acordate in cadrul caminului, alesi in mod democratic.
  • Consiliul consultativ indeplineste urmatoarele atributii principale:
  1. participa la deciziile privind planificarea bugetului caminului, in special a aspectelor care au impact direct asupra serviciilor: achizitia de obiecte de inventar, amenajari, etc.
  2. analizeaza activitatile derulate in camin si propune masuri si programe de imbunatatire a acestora;
  3. dupa caz, isi exprima acordul prealabil cu privire la incetarea/sistarea serviciilor acordate unei persoane beneficiare in situatia in care aceasta nu a respectat clauzele contractului de acordare a serviciilor sau are un comportament inadecvat care face incompatibila gazduirea acestuia in camin, in conditii de securitate pentru el, ceilalti beneficiari sau personalul caminului.
  • Consiliul consultativ este alcatuit din 7 membrii, dupa cum urmeaza:
  1. a) 2 reprezentanti ai Consiliului Judeţean Ilfov;
  2. b) 2 reprezentanti ai beneficiarilor;
  3. c) un reprezentant al consiliului local pe a carui raza administrativ-teritoriala functioneaza institutia;
  4. d) 1 reprezentant ales de catre si din cadrul organizatiilor neguvernamentale din domeniul serviciilor sociale si din unitatea administrativ-teritoriala pe a carei raza functioneaza institutia;
  5. e) 1 reprezentant al “Caminului pentru Persoane Varstnice Peris”.
  • Consiliul consultativ se intruneste in sedinta ordinara trimestrial, la convocarea conducatorului institutiei publice de asistenta sociala, precum si in sedinta extraordinara ori de cate ori este necesar.
  • Membrii consiliului consultativ nu beneficiaza de indemnizatie de sedinta.
  • Şedinţele sunt valabil întrunite în cazul în care sunt prezenţi cel puţin jumatate plus unul membrii ai consiliului consultativ.

 

Articolul 11

Personalul de specialitate de ingrijire si asistenta

Personal de specialitate si auxiliar

 

  • Personalul de specialitate este:
  1. a) Specialisti in domeniul sanatatii – Medici – 221201;
  2. b) Specialisti in domeniul social si religios – Psihologi – 263411;
  3. c) Asistenti medicale generalisti si moase – Asistent medical generalist – 222101;
  4. d) Specialisti in domeniul social si religios – Asistent social nivel superior – 263501;
  5. e) Ingrijitori in domeniul sanatatii – Ingrijitoare la unitati de ocrotire sociala si sanitara – 532104;

 

  • Atributii ale personalului de specialitate:
  1. asigura derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile si a prezentului regulament;
  2. colaboreaza cu specialisti din alte centre in vederea solutionarii cazurilor, identificarii de resurse;
  3. monitorizeaza respectarea standardelor minime de calitate;
  4. sesizeaza conducerii caminului situatii care pun in pericol siguranta beneficiarului, situatii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament;
  5. intocmeste rapoarte periodice cu privire la activitatea derulata:
  6. face propuneri de imbunatatire a activitatii in vederea cresterii calitatii serviciului si respectarii legislatiei;
  7. alte atributii prevazute in standardul minim de calitate.

 

  • Atributiile medicului sunt:
  • organizeaza si raspunde de activitatea de asistenta medicala acordata persoanelor internate;
  • examineaza la internare si, dupa caz, la externare fiecare persoana internata;
  • intocmeste foile de observatie ale persoanelor internate, asigura inscrierea tratamentului si a evolutiei, precum si pastrarea documentelor medicale ( foi de observatie, buletine de analize, bilete de iesire si altele asemenea);
  • instituie sau urmareste,dupa caz, aplicarea tratamentelor medicale si a regimurilor dietetice, supravegheaza tratamentele medicale efectuate de catre cadrele medii sanitare, iar la nevoie le efectueaza personal;
  • asigura respectarea recomandarilor cuprinse in biletele de iesire, scrisori medicale, planuri de recuperare si altele asemenea, ale persoanelor internate;
  • acorda asistenta medicala necesara persoanelor internate si trimite la spital cazurile care necesita ingrijire spitaliceasca, asigurand asistenta medicala in timpul transportului;
  • controleaza calitatea alimentatiei pregatite inainte de servirea meselor principale, refuza servirea felurilor de mancare necorespunzatoare din punct de vedere dietetic si igenico-sanitar, consemnand observatiile in condica blocului alimentar;
  • confirma decesul, consemneaza aceasta situatie in foile de observatie si dispune transportarea cadavrelor la morga dupa doua ore de la deces;
  • participa la efectuarea de autopsii si la confruntari anatomo-clinice privind persoanele internate pe care le-a avut in ingrijire;
  • asigura instruirea proprie si a personalului din subordine in probleme privind cunoasterea reglementarilor din domeniul sanitar;
  • controleaza zilnic prezenta la serviciu, tinuta si comportamentul personalului din subordine;
  • controleaza, indruma si raspunde de aplicarea normelor de igiena si sanatate publica si a normelor de protectia muncii;
  • selectioneaza persoanele care pot fi cuprinse in actiuni de imunizare active si stabilesc contraindicatiile medicale;
  • efectueaza ancheta epidemiologica preliminara in cazul aparitiei unui focar de boli transmisibile;
  • raspunde de pastrarea , prescrierea si evidenta substantelor stupefiante;
  • raspunde de utilizarea corecta a apararii medicale si a instrumentarului unitatii;
  • participa la analizele periodice ale activitatii caminului si la elaborarea de catre conducerea acestuia a raportarilor si a materialelor informative;
  • informeaza conducerea centrului asupra aspectelor deosebite privin supravegherea si ingrijirea persoanelor internate;
  • raspunde de aplicarea regulamentului de organizare si functionare si a masurilor dispuse de conducerea caminului;
  • indeplineste orice alte atributii stabilite de conducerea caminuluilui.

 

  • Atributiile asistentului medical sunt:
  • isi desfasoara activitatea in mod responsabil, conform reglementarilor profesionale si cerintelor postului;
  • respecta Regulamentul intern;
  • preia asistatul nou internat si il repartizeaza in salon;
  • informeza asistatul cu privire la obligativitatea respectarii regulamentului intern;
  • acorda prim ajutor in situatii de urgenta si cheama medicul;
  • participa la asigurarea unui climat optim si de siguranta in camin;
  • prezinta asistatul medicului pentru examinare si il informeaza asupra starii acestuia de sanatate;
  • observa simptomele si starea asistatului, le inregistreaza in dosarul de ingrijire si informeaza medicul;
  • pregateste asistatul si ajuta medicul la efectuarea tehnicilor specifice de investigatii si tratament;
  • recolteaza produse biologice pentru examenele de laborator, conform prescriptiilor medicului;
  • raspunde de ingrijirea asistatilor din camin si supravegheza efectuarea de catre infirmiera a toaletei, schimbarii lenjeriei de corp si de pat, crearii conditiilor pentru satisfacerea nevoilor fiziologice;
  • observa apetitul asistatilor, supravegheaza si asigura alimentele pacientilor dependenti, supravegheaza distribuirea alimentelor conform celor consemnate in foaia de observatie;
  • administreaza personal medicatia si efectueaza tratamentele conform prescriptiei medicale;
  • respecta normele de securitate, manipulare si descarcarea stupefiantelor, precum si a medicamentelor cu regim special;
  • participa la acordarea ingrijirilor paliative si instruieste apartinatorii pentru acordarea acestora;
  • participa la organizarea si realizarea activitatilor psihoterapeutice de reducere a stresului si de depasire a momentelor si situatiilor de criza;
  • supravegheaza modul de desfasurare a vizitelor apartinatorilor, conform regulamentului intern;
  • efectueaza verbal si in scris preluarea-predarea fiecarui asistat si a serviciului in cadru raportului de tura;
  • in cazul decesului pacientului, organizeaza transportul acestuia in locul stabilit de conducerea caminului;
  • utilizeaza si pastreaza, in bune conditii, echipamentele si instrumentarul din dotare, supravegheaza colectarea materialelor si instrumentarului de unica folosinta utilizat si se asigura de depozitarea acestora in vederea distrugerii;
  • poarta echipamentul de protectie prevazut de regulamentul intern, care va fi schimbat ori de cate ori este nevoie, pentru pastrarea igienei si a aspectului estetic personal (pe cheltuiala proprie);
  • respecta secretul profesional si codul de etica al asistentului medical;
  • respecta si apara drepturile pacientului;
  • se preocupa de actualizarea cunostintelor profesionale, prin studiu individual sau alte forme de educatie continua si conform cerintelor postului ;
  • supravegheaza si coordoneaza activitatile desfasurate de personalul din subordine ;
  • raspunde de efectuarea si mentinerea curateniei pe sectie ;
  • raspunde de aplicarea si respectarea normelor de protectie a muncii si de respectarea normelor P.S.I. in vigoare;
  • comunica imediat conducerii orice situatie de munca despre care are motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
  • aduce la cunostinta conducerii accidentele suferite de propria persoana sau alte persoane din camin ;
  • coopereaza cu coducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora;
  • indeplineste orice alte dispozitii ale conducerii unitatii;
  • intocmeste referate de necesitate pentru materiale sanitare de care este nevoie in camin;
  • intocmeste referate in care mentioneaza abaterile constatate cu ocazia verificarii efectuarii curateniei, dezinfectiei, servirea mesei sau alte activitati specifice sectiei de catre infirmiere si ingrijitoare si le aduce la cunostinta medicului;
  • are obligatia respectarii programului de lucru;
  • nu are permisiunea sa faca schimb de tura cu alta colega fara sa instiinteze in scris medicul sau conducerea unitatii;
  • este interzisa efectuarea schimbului de tura cu alta colega daca nu au trecut cel putin 12 ore decand aceasta a efectuat tura;
  • orice modificare a programului de lucru se aproba in scris de conducerea unitatii;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta caminului cu exceptia spatiului special amenajat;

 

(5) Atributiile infirmierelor sunt:

  • isi desfasoara activitatea numai sub indrumarea si sub supravegherea asistentilor medicali;
  • pregatesc patul si schimba lenjeria persoanelor internate;
  • efectueaza sau participa la efectuarea toaletei zilnice a persoanelor internate imobilizate, ori de cate ori este nevoie, cu respectarea normelor de igiena ;
  • acorda sprijin persoanelor internate pentru efectuarea toaletei zilnice;
  • acorda sprijin persoanelor internate pentru satisfacerea nevoilor fiziologice ( plosca, urina, tavita renala etc.);
  • asigura curatenia , dezinfectia si pastrarea recipientelor utilizate;
  • ajuta la pregatirea persoanelor internate in vederea examinarii;
  • transporta lenjeria de pat si de corp utilizata in containere speciale la spalatorie si aduc lenjeria curata in containere curate, cu respectarea circuitelor de igiena;
  • efectueaza dezinfectia zilnica a mobilierului din saloane;
  • pregatesc saloanele pentru dezinfectie ori de cate ori este necesar;
  • efectueaza curatenia si dezinfectia carucioarelor, a targilor si a altor obiecte care sevesc la deplasarea persoanelor internate;
  • colecteza materialele sanitare si instrumentarul de unica folosinta utilizat in recipiente speciale si asigura transportul acestora in spatiile amenajate pentru depozitare, in vederea neutralizarii;
  • ajuta asistentii medicali la schimbarea pozitiei persoanelor imobilizate
  • in situatia decesului persoanelor internate, pregatesc cadavrele si participa la transportul acestora la morga;
  • utilizarea echipamentului de protectie schimbandu-l ori de cate ori este nevoie;
  • respecta normele igienico-sanitare si de protectia muncii;
  • respecta reglementarile in vigoare privind prevenirea , controlul si combaterea infectiilor nosocomiale;
  • transporta alimentele de la blocurile alimentare in salile de mese sau in saloane, cu respectarea normelor igienico-sanitare;
  • asigura spalarea veselei si a tacamurilor, ordinea si curatenia in oficiile alimentare;
  • asigura pastrarea si utilizarea in bune conditii a inventarului pe care il au in primire;
  • Indeplinesc orice alte atributii la solicitarea asistentilor medicali si a medicilor.

 

  • Atributiile asistentului social sunt:
  • evaluarea nevoilor si incadrarii in gradele de dependenta, a situatiei economice si sociale a personelor varstnice;
  • are obligatia sa cunoasca si sa respecte “Regulamentul de Ordine Interioara”, “Codul etic” si “Carta drepturilor beneficiarilor”;
  • sa respecte toate etapele de selectie a beneficiarilor:
  1. evaluarea initiala:
  • deplasarea la domiciuliul persoanei pentru efectuarea anchetei sociale;
  • se intocmeste “Grila nationala de evaluare a nevoilor persoanelor varstnice” si “Fisa de evaluare socio-medicala”;
  • elaborarea “Planului de interventie”, pe baza caruia i se ofera varstnicului serviciile de care acesta are nevoie.
  1. evaluarea complexa:
  • strangerea tuturor actelor necesare pentru dosarul de internare;
  1. evaluarea proprie a nevoilor beneficiarilor:
  • igiena, alimentatie, comunicare, etc.;
  • “Fisa de evaluare individuala”, in care sunt inregistrate datele privind evaluarea initiala;
  • Evaluarea opiniei beneficiarilor, prin aplicarea unui “Chestionar de satisfactie cu privire la serviciile oferite, chestionar ce se aplica din 6 in 6 luni;
  • “Plan individualizat de recuperare”;
  • Revizuirea planului individualizat de recuperare la 6 luni sau ori de cate ori este necesar, in functie de nevoile beneficiarilor;
  • “Program de integrare/reintegrare sociala”.
  • tine si mentine legatura cu membrii familiei beneficiarilor, in vederea solutionarii problemelor;
  • ofera consiliere psihologica si de grup;
  • completarea “Fisei de iesire din serviciu” la incetarea acordarii serviciilor;
  • organizeaza excursii, vizite, activitati distractive, jocuri de societate, precum si activitati cultural-artistice, cu ocazia diferitelor sarbatori nationale sau religioase, a aniversarilor sau a zilelor onomastice ale beneficiarilor;
  • indeplinirea altor atributii necesare bunului mers al activitatii.

 

  • Atributiile psihologului sunt:
  • are obligatia sa cunoasca si sa respecte “Regulamentul de Ordine Interioara”, “Codul etic” si “Carta drepturilor beneficiarilor”;
  • culegerea de informatii pentru intelegerea persoanei si pentru solutionarea problemelor specifice cu care se confrunta;
  • conturarea principalelor obstacole pe care le pot intampina persoanele varstnice si repercusiunile psihologice ale acestora;
  • reliefarea tiparelor de relationare familiala si analizarea relatiilor apropiate ale varstnicului;
  • evaluarea psihologica, pe etape, ale persoanei:
  1. crearea relatiei de consiliere;
  2. interviul clinic – prezentarea scopului evaluarii psihologice;
  3. aplicarea testelor psihometrice specifice;
  4. redactarea raportului de evaluare psihologica;
  5. oferirea de feedback clientului.
  • folosirea de intrumente specifice evaluarii psihologice a varstnicilor:
  1. conpetenta cognitiva – testul Raven;
  2. personalitate – Inventarul de personalitate revizuit NEO;
  3. depresie – Scala de depresie geriatrica;
  4. anxietate – State-Trait anxiety inventory;
  5. cognitie, memorie – testul de memorie Rey;
  • tratarea singuratatii prin intermediul terapiei focalizate pe: acceptarea neconditionata, empatie, evaluarea gradului de singuratate, intelegerea cauzai problemei, inversarea gandurilor, sentimentelor si atitudinilor negative, exploatarea resurselor varstnicului de a se raporta la present in termeni pozitivi, dezvoltarea abilitatilor de comunicare interpersonala;
  • ofera consiliere spirituala sau alte activitati religioase, constientizarea si acceptarea treptata a sfarsitului inevitabil;
  • sa nu se manifeste exigent fata de batran;
  • sa respecte autonomia persoanei varstnice;
  • sa se orienteze spre nevoile celui consiliat;
  • atunci cand psihologul constata tulburari care nu sunt de competenta sa, va indruma pacientul spre un medic specialist psihiatru sau neurolog.

 

 

 

 

 

 

Articolul 12

Personalul administrativ, gospodarie, intretinere-reparatii, deservire

(1) Asigura activitatile auxiliare serviciului social si este compus din:

  1. Inalti conducatori ai administratiei publice – Director institutie publica – 111207;
  2. Conducatori in domeniul financiar – Contabil sef – 121120;
  3. Functionari in servicii de evidenta contabila – Functionar economic – 263106;
  4. Functionari in evidenta stocurilor – Magazioner – 432102;
  5. Agenti de recrutare si contractori – Inspector/Referent resurse umane – 333304;
  6. Casieri si vanzatori de bilete – Casier – 523003;
  7. Personal pentru servicii de spalat si calcat – Spalatoreasa lenjerie – 912103;
  8. Bucatari – Bucatar – 512001;
  9. Constructori si montatori de structuri metalice – Lacatus mecanic – 721410.

 

  • Atributiile Directorului sunt:
  • coordoneaza intocmirea statului de functii si a structurii organizatorice si le propune spre aprobare ordonatorului principal de credite;
  • urmareste respectarea cu strictete a programului de lucru, disciplina si ordinea la locul de munca;
  • urmareste aplicarea normelor si instructiunilor referitoare la desfasurarea activitatii;
  • indeplineste obligatiile de serviciu;
  • executa la timp si calitativ sarcinile de serviciu folosind cu eficienta timpul de lucru;
  • sa aiba un comportament civilizat in cadrul relatiilor de serviciu, sa contribuie la realizarea unui climat sanatos de munca;
  • prin activitatea desfasurata sa nu beneficieze, atat el cat si personalul angajat, de foloase materiale din partea asistatilor sau a familiilor acestora;
  • se asigura ca la bucataria unitatii, in sala de mese si in toate celelalte incaperi, personalul angajat respecta regulile igienico-sanitare si curatenie;
  • asigura consiliere psihologica de catre persoanele specializate in acest sens;
  • asigura servicii periodice minime de manichiura, pedichiura, frizerie si barbierit;
  • constata abateri de ordin disciplinar sau moral grave ale asistatilor (consum de alcool, atitudine violenta, furt, fumat in afara locurilor special amenajate, etc.) si ia masuri in consecinta mergand pana la evacuarea din camin a personelor in cauza;
  • elaboreaza rapoartelegenerale privind activitatea institutiei, stadiul implementarii obiectivelor si intocmeste informari pe care le prezinta autoritatii administratiei publice locale care asigura administrarea si finantarea institutiei;
  • aplica principiile care stau la baza activitatii caminului;
  1. a) respectarea drepturilor si demnitatii umane;
  2. b) universalitatea;
  3. c) nediscriminarea;
  4. d) asigurarea autodeterminarii si intimitatii persoanelor beneficiare;
  5. e) asigurarea dreptului de a alege;
  6. f) abordarea individualizata centrata pe nevoile persoanelor varstnice;
  7. g) cooperarea si parteneriatul;
  8. h) recunoasterea valorii fiecarei persoane varstnice beneficiare;
  9. i) abordarea comprehensiva, globala si integrata;
  10. j) orientarea pe rezultate;
  11. k) imbunatatirea continua a calitatii serviciilor acordate.
  • elaboreaza si implementeaza proiecte care au ca scop imbunatatirea activitatii de asistenta sociale in institutie;
  • asigura participarea personalului de specialitate la programele de instruire si perfectionare;
  • permite mentinerea sau ameliorarea capacitatilor fizice si intelectuale ale persoanelor varstnice din camin;
  • stimuleaza participarea persoanelor varstnice asistate la viata sociala;
  • faciliteaza si incurajeaza legaturile interumane, inclusiv cu familiile persoanelor varstnice din camin;
  • asigura supravegherea si ingrijirea medicala necesara, potrivit reglementarilor legale in vigoare;
  • previne si trateaza consecintele legate de procesul de imbatranire pentru persoanele varstnice institutionalizate;
  • incheie conventii de parteneriat si initiaza colaborari cu alte autoritati locale, institutii publice si private, pentru furnizarea serviciilor sociale de ingrijire in camin, in conditiile legii;
  • furnizeaza informatii si date solicitate de institutiile si autoritatile publice cu resposabilitate in domeniu, in conditiile legii;
  • elaboreaza si implementeaza proiecte cu finantare nationala si internationala in domeniu;
  • in exercitarea atributiilor ce-i revin este sprijinit de Consiliul Consultativ;
  • coordoneaza elaborarea proiectului de buget anual pentru sustinerea serviciilor sociale si a altor masuri de asistenta sociala privind ingrijirea in camin, in conformitate cu planul de actiune propriu, proiect pe care il inainteaza spre aprobare ordonatorului principal de credite;
  • verifica respectarea normelor de securitate si sanatate in munca;
  • verifica respectarea normelor de prevenire si stingere a incendiilor;
  • ia atitudine impotriva celor care incalca prevederile Regulamentului Intern si a Regulamentului de Organizare si Functionare;
  • acorda salariatului toate drepturile ce decurg din contractele individuale de munca;
  • asigura permanent conditiile tehnice si organizatorice avute in vedere la elaborarea normelor de munca si conditiile corespunzatoare de munca;
  • informeaza salariatul asupra conditiilor de munca si asupra elementelor care privesc desfasurarea relatiilor de munca;
  • asigura confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatului;

 

(3) Atributiile Contabilului-sef:

  • organizeaza contabilitatea conform prevederilor legale si raspunde de efectuarea corecta si la zi a inregistrarilor contabile;
  • raspunde de intocmirea la timp si in conformitate cu dispozitiile legale a balantelor de verificare, a bilanturilor anuale si trimestriale, a situatiilor lunare si a indicatorilor specifici;
  • organizeaza periodic analiza utilizarii bunurilor materiale si ioa masuri cu celelalte sectoare din unitate in ceea ce priveste stocurile disponibile, supranormative, fara miscare sau cu miscare sau cu miscare lenta si pentru prevenirea imobilizarilor de fonduri;
  • ia masuri necesare pentru asigurarea integritatii avutului public si pentru recuperarea pagubelor materiale;
  • raspunde de indeplinirea conditiilor legale privind angajarea gestionarilor, constituirea garantiilor si retinerea ratelor;
  • organizeaza evidentele tehnico-operative si gestionare si asigura tinerea lor corecta la zi;
  • organizeaza inventarierea periodica a mijloacelor materiale si propune masuri de regularizare a diferentelor constatate;
  • analizeaza periodic executia bugetara si continutul conturilor, facand propuneri corespunzatoare si intocmeste studii economice privind imbunatatire activitatii;
  • asigura masurile de pastrare, manipulare si folosire a formularelor cu regim special;
  • raspunde de intocmirea, circulatia si pastrarea documentelor justificative, care stau la baza inregistrarilor contabile si intocmeste nota de contabilitate;
  • raspunde de angajarea creditelor bugetare corespunzatoare comenzilor si contractelor emise in limita creditelor bugetare;
  • verifica intocmirea documentelor justificative de cheltuieli sub aspectul formei, continutului si legalitatii operatiunilor;
  • executa controlul financiar preventive, in conformitate cu dispozitiile legale;
  • executa controlul ierarhic operativ current, in conformitate cu dispozitiile legale;
  • intocmeste lucrarile privind proiectele planurilor de venituri si cheltuieli bugetare;
  • asigura intocmirea instrumentelor de plata si documentele de acceptare sau refuz de plati;
  • asigura efectuarea corecta si in conformitate cu dispozitiile legale a actiunilor de incasare si plati in numerar;
  • urmareste lichidarea debitelor si imobilizarilor financiare;
  • asigura tinerea evidentelor corecte la zi, conform dispozitiilor legale, operatiunilor financiare si verifica toate operatiunile de decontari cu alte institutii sau terti inclusive cu bugetul statului;
  • urmareste intocmirea formelor de plata a drepturilor de retribuire, impozite, contributii asisgurari sociale de stat, contributii asigurari sociale de sanatate, somaj, etc.;
  • ia masuri pentru pastrarea arhivei unitatii;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta spitalului, cu exceptia spatiului special amenajat;
  • sanctiunea in acest caz, se aplica si sefilor de servicii si compartimente care participa, tolereaza sau are o atitudine de indiferenta la fumatul in incinta spitalului;
  • coopereaza cu conducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora.

 

  • Atributiile economistului sunt:
  • tine evidenta conturilor analitice 302, 303, 213, 214, 307, 461, 532 si intocmeste balantele lunare de verificare;
  • organizeaza si conduce corect si la zi angajamentele legale (ALOP);
  • calculeaza amortizarea lunara a activelor fixe corporale si necorporale;
  • monitorizeaza platile lunare prin cele doua programe informatice MONSPIT si CPUNIT ;
  • efectueaza lucrari cu ajutorul sistemului informatic;
  • mentine curatenia la locul de munca;
  • respecta Regulamentul intern al unitatii;
  • indeplineste orice alte atributii trasate de directorul financiar – contabil si conducatorul unitatii;
  • aplica masurile de protectie a muncii si P.S.I.;
  • comunica imediat conducerii unitatii orice situatie de munca despre care are motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
  • aduce la cunostinta conducerii unitatii accidentele suferite de propria persoana sau alte persoane din unitate;
  • are obligatia respectarii programului de lucru;
  • orice modificare a programului de lucru se aduce la cunostinta directorului financiar-contabil si se aproba in scris de conducatorul unitatii;
  • are obligatia sa nu paraseasca unitatea fara aprobarea expresa a directorului financiar-contabil sau a conducatorului unitatii;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta spitalului, cu exceptia spatiului special amenajat;
  • coopereaza cu conducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora .

 

  • Atributiile magazionerului sunt:
  • receptioneaza materialele si bunurile primite in magazie, confruntand sortimentul, calitatea si cantitatea lor cu cele inscrise in documentele insotitoare;
  • intocmeste formele legale pentru receptia materialelor si bunurilor primite in magazie, chiar in ziua primirii lor;
  • sorteaza, repartizeaza si aranjeaza materialele in magazie, astfel incat sa asigure o perfecta conservare cantitativa si calitativa, precum si posibilitatea ca eliberarea sa se faca in minimum de timp si cu cele mai reduse mijloace de mana de lucru;
  • bunurile se elibereaza in cantitatea si sortimentele specificate in actele de eliberare, vizate de sefii de compartimente;
  • nu are voie sa elibereze cantitati mai mari si nu poate schimba cantitatea bunurilor materiale solicitate in documentele de eliberare;
  • este direct raspunzator de primirea, pastrarea si eliberarea materialelor de orice fel;
  • raspunde de buna stare a incaperilor, utilajelor, aparatelor si instrumentelor de masurat si solicita dotarea, repararea sau inlocuirea celor care nu mai corespund ;
  • raspunde de asigurarea pazei si securitatii bunurilor pe care le gestioneaza si aplica intocmai masurile de P.S.I. si protectia muncii;
  • are obligatia sa completeze actele cu privire la operatiile din gestiunea sa si sa inregistreze zilnic in evidenta tehnico-operativa a locului de depozitare, operatiile de primire si cele de eliberare a bunurilor, pe baza documentelor justificative ce au servit la efectuarea operatiilor respective;
  • documentele de primire si de eliberare a bunurilor se predau sub semnatura compartimentului financia-contabil;
  • raspunde de pastrarea cheilor de la magazii, neavand dreptul sa le incredinteze altor personae ; in cazuri exceptionale (concediu, boala, etc.) poate incredinta cheile delegatului sau desemnat in scris si numai cu aprobarea prealabila a conducatorului unitatii;
  • asista la inventarierea bunurilor materiale aflate in gestiunea sa si semneaza situatiile de inventariere;
  • elibereaza zilnic din magazie alimentele, in baza listei de alimente, care va fi obligatoriu semnata de directorul medical;
  • raspunde material, disciplinar, administrativ, penal sau civil, dupa caz, pentru incalcarea dispozitiilor legale cu privire la gestionarea bunurilor;
  • indeplineste orice alte sarcini trasate de seful serviciului administrativ si conducerea unitatii;
  • efectueaza lucrari de intretinere si reparatii a cladirilor din unitate;
  • efectueaza lucrari de gospodarire si curatenie in incinta unitatii;
  • efectueaza orice alte sarcini trasate de seful serviciului administrativ si conducerea unitatii;
  • comunica imediat sefului serviciului orice situatie de munca despre care are motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
  • aduce la cunostinta sefului serviciului accidentele suferite de propria persoana sau alte persoane din sectie;
  • are obligatia respectarii programului de lucru;
  • orice modificare a programului de lucru se aduce la cunostinta sefului serviciului si se aproba in scris de conducerea unitatii;
  • are obligatia sa nu paraseasca unitatea fara aprobarea expresa a sefului serviciului;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta spitalului, cu exceptia spatiului special amenajat;
  • coopereaza cu conducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora;
  • respecta Regulamentul P.S.I. si are urmatoarele sarcini ca servant pompier:

– efectuarea activitatilor de pregatire pentru interventie in situatii de urgenta;

– desfasurarea activitatilor premergatoare interventiei in situatii de urgenta;

– efectuarea interventiei in situatii de urgenta;

– intretinerea mijloacelor tehnice de interventie din dotare.

 

(7) Atributiile referentului sunt:

  • coordoneaza lucrarile privind proiectul planului de munca si retribuire;
  • coordoneaza intocmirea statului de functiuni;
  • coordoneaza lucrarile de incadrare a personalului din unitate si raspunde de corecta intocmire a contractelor de munca;
  • raspunde de efectuarea controlului pregatirii muncii, atat in timpul programului normal de lucru;
  • raspunde de acordarea drepturilor de retribuire de toate categoriile;
  • raspunde de intocmirea corecta si la timp a darilor de seama statistice;
  • raspunde de justa intocmire a statelor de plata, a drepturilor de personal;
  • raspunde de planificarea concediilor de odihna ale personalului unitatii;
  • controleaza evidenta drepturilor platite angajatilor;
  • efectueaza controlul ierarhic operativ curent, potrivit actelor normative in vigoare;
  • raspunde de intocmirea la termen si in conformitate cu prevederile legale a aprecierilor si calificativelor anuale;
  • organizeaza si asigura paza si ordinea in unitate;
  • asigura masurile necesare pentru utilizarea inventarului administrativ – gospodaresc, in conditii de eficienta maxima;
  • asigura efectuarea inventarului patrimoniului in conditiile si la termenele stabilite prin acte normative;
  • urmareste verificarea la timp si in bune conditii a aparaturii si utilajelor din dotare;
  • asigura intretinerea cladirilor, instalatiilor si inventarului unitatii;
  • asigura executarea la timp si in bune conditii a transportului necesar unitatii;
  • verifica starea conducatorilor auto care pleaca in cursa;
  • ia masuri de depanare cand este cazul, luand masurile necesare atunci cand autovehiculul prezinta urme de accident;
  • indeplineste orice alte atributii trasate de directorul financiar – contabil si conducatorul unitatii;
  • aplica masurile de protectie a muncii si P.S.I.;
  • comunica imediat conducerii unitatii orice situatie de munca despre care are motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
  • aduce la cunostinta conducerii unitatii accidentele suferite de propria persoana sau alte persoane din unitate;
  • are obligatia respectarii programului de lucru;
  • orice modificare a programului de lucru se aduce la cunostinta directorului financiar contabil si se aproba in scris de conducerea unitatii;
  • are obligatia sa nu paraseasca unitatea fara aprobarea expresa a conducatorului unitatii;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta spitalului, cu exceptia spatiului special amenajat;
  • coopereaza cu conducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora.

 

  • Atributiile casierului sunt:
  • ridica si depune numerar in baza foilor de varsamant si C.E.C.-uri depuse la trezorerie;
  • depune la trezorerie documentele de decontare;
  • ridica extrasele, verifica sumele decontate de anexele justificative;
  • ridica imprimatele necesare decontarii operatiunilor bancare;
  • efectueaza plati si incasari in baza documentelor justificative;
  • intocmeste registrul de casa avand in baza documente justificative de incasare si plata;
  • depune la trezorerie documentele de decontare si preluare a extraselor;
  • depune la posta mandatele postale precum si borderoul insotitor;
  • intocmeste borderourile de decontare a mandatelor postale;
  • aprovizioneaza cu imprimante cu regim special, foi de varsamant, C.E.C.-ri, etc.;
  • intocmeste avizele de expeditie, facturi, etc.;
  • intocmeste actele de casa precum si arhivarea lor;
  • realizeaza planul de aprovizionare si incheie contracte cu furnizorii conform actelor normative in vigoare;
  • organizeaza receptia cantitativa si calitativa a materialelor si alimentelor primate de la furnizori si asigura transportul acestora in conformitate cu normele legale in vigoare;
  • raspunde ca bunurile si celelalte valori materiale au fost predate in magazii cu semnatura gestionarului;
  • ia masuri pentru lichidarea stocurilor supranormative;
  • urmareste asigurarea zilnica cu alimente, materiale de intretinere si curatenie, instrumentar, mijloace fixe, obiecte de inventar moale, etc.;
  • intocmeste comenzi pentru materialele care nu au fost prevazute in contract;
  • raspunde de calitatea valorilor materiale achizitionate de la furnizori;
  • asigura integritatea valorilor materiale pe timpul transportului de la furnizori la magazia spitalului;
  • urmareste respectarea graficului de livrari de la furnizori pentru aprovizionarea ritmica a spitalului;
  • nu ridica de la furnizori sin u preda la magazine bunuri sau alte valori materiale fara documente insotitoare legal intocmite;
  • participa la receptia alimentelor, materialelor si bunurilor procurate;
  • asigura evidenta consumului de carburanti a autovehiculelor unitatii;
  • indeplineste orice alte atributii trasate de directorul financiar – contabil si conducatorul unitatii;
  • aplica masurile de protectie a muncii si P.S.I.;
  • comunica imediat conducerii unitatii orice situatie de munca despre care are motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
  • aduce la cunostinta conducerii unitatii accidentele suferite de propria persoana sau alte persoane din unitate;
  • are obligatia respectarii programului de lucru;
  • orice modificare a programului de lucru se aduce la cunostinta directorului financiar contabil si se aproba in scris de conducerea unitatii;
  • are obligatia sa nu paraseasca unitatea fara aprobarea expresa a directorului financiar-contabil si a conducatorului unitatii;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta spitalului, cu exceptia spatiului special amenajat;
  • coopereaza cu conducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora.

 

  • Atributiile spalatoresei sunt:
  • primeste materialele necesare spalatului rufariei pe care le utilizeaza conform normelor in vigoare;
  • efectueaza trierea inventarului moale dupa culoare, tesatura, sortandu-l pe categorii;
  • efectueaza dzinfectia rufariei conform normelor in vigoare;
  • efectueaza spalatul, uscatul si calcatul rufariei;
  • triaza rufele ce necesita reparatii si efectueaza remedierea lor;
  • efectueaza curatenia utilajelor la sfarsitul programului de lucru;
  • raspunde de starea igienico-sanitara a spatiilor de munca si de utilajele pe care le are in primire;
  • aplica masurile de protectie a muncii si P.S.I., raspunde de utilizarea economicoasa a materialelor, energiei, combustibilului, apei si de buna functionare a aparaturii din dotare;
  • indeplineste orice alte sarcini trasate de seful serviciului administrativ si conducerea unitatii;
  • comunica imediat sefului serviciului orice situatie de munca despre care are motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
  • aduce la cunostinta sefului serviciului accidentele suferite de propria persoana sau alte persoane din sectie;
  • are obligatia respectarii programului de lucru;
  • orice modificare a programului de lucru se aduce la cunostinta sefului serviciului si se aproba in scris de conducerea unitatii;
  • are obligatia sa nu paraseasca unitatea fara aprobarea expresa a sefului serviciului;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta spitalului, cu exceptia spatiului special amenajat;
  • coopereaza cu conducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora.

 

  • Atributiile bucataresei:
  • executa toate lucrarile de pregatire a mancarurilor stabilite;
  • primeste alimentele necesare efectuarii meniului zilnic, verificand calitatea si cantitatea lor;
  • raspunde de folosirea integrala a alimentelor primite pentru pregatirea mesei pe diferite meniuri;
  • nu primeste alimente care nu intrunesc conditiile calitative si sesizeaza conducerea unitatii pentru luarea de masuri;
  • respecta normele de pastrare si pregatire a alimentelor;
  • respecta normele igienoco-sanitare si de dezinfectie;
  • raspunde de pregatirea la timp a mesei si de calitatea mancarii;
  • participa si raspunde de corecta impartire a mesei pe sectii;
  • restituie chiar in ziua respectiva la magazie alimentele nefolosite;
  • raspunde de luarea si pastrarea probelor alimentare;
  • aplica masurile de protectie a muncii si P.S.I., raspunde de utilizarea economicoasa a materialelor, energiei, combustibilului, apei si de buna functionare a aparaturii din dotare;
  • efectueaza spalatul vaselor si utilajelor;
  • efectueaza curatenia zilnica si totala in toate spatiile blocului alimentar si spatiile inconjuratoare;
  • transporta reziduurile de la blocul alimentar;
  • executa orice alte sarcini trasate de seful serviciului administrativ si conducerea unitatii;
  • comunica imediat sefului serviciului orice situatie de munca despre care are motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
  • aduce la cunostinta sefului serviciului accidentele suferite de propria persoana sau alte persoane din sectie;
  • are obligatia respectarii programului de lucru;
  • orice modificare a programului de lucru se aduce la cunostinta sefului serviciului si se aproba in scris de conducerea unitatii;
  • are obligatia sa nu paraseasca unitatea fara aprobarea expresa a sefului serviciului;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta spitalului, cu exceptia spatiului special amenajat;
  • coopereaza cu conducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora .

 

  • Atributiile lacatusului mecanic sunt:
  • executa intretinerea curenta a masinilor si instalatiilor de lucru;
  • controleaza si verifica zilnic buna functionare a mijloacelor de baza respective si inlatura toate dereglarile si defectiunile ivite in timpul exploatarii lor, in scopul prevenirii si evitarii accidentelor;
  • asigura utilajele in exploatare din punct de vedere PSI;
  • aplica masurile de protectie a muncii si P.S.I., raspunde de utilizarea economicoasa a materialelor, energiei, combustibilului, apei si de buna functionare a aparaturii din dotare;
  • efectueaza lucrari de intretinere si reparatii a cladirilor din unitate;
  • efectueaza lucrari de gospodarire si curatenie in incinta unitatii;
  • efectueaza orice alte sarcini trasate de seful serviciului administrativ si conducerea unitatii;
  • comunica imediat sefului serviciului orice situatie de munca despre care are motive intemeiate sa o considere un pericol pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
  • aduce la cunostinta sefului serviciului accidentele suferite de propria persoana sau alte persoane din sectie;
  • are obligatia respectarii programului de lucru;
  • orice modificare a programului de lucru se aduce la cunostinta sefului serviciului si se aproba in scris de conducerea unitatii;
  • are obligatia sa nu paraseasca unitatea fara aprobarea expresa a sefului serviciului;
  • nu are permisiunea sa faca schimb de tura cu alt coleg fara sa instiinteze in scris seful serviciului;
  • este interzisa efectuarea schimbului de tura cu alt coleg, daca nu au trecut cel putin 12 ore decand acesta a efectuat tura;
  • este interzis cu desavarsire fumatul in incinta spitalului, cu exceptia spatiului special amenajat;
  • coopereaza cu conducerea unitatii, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
  • isi insuseste si respecta prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora.

 

Articolul 13

Finantarea caminului

  • In estimarea bugetului de venituri si cheltuieli, caminul are in vedere asigurarea resurselor necesare acordarii serviciilor sociale cel putin la nivelul standardelor minime de calitate aplicabile.
  • Finantarea cheltuielilor caminului se asigura, in conditiile legii, din urmatoarele surse:
  1. a) bugetul de stat;
  2. b) bugetul local al judetului,
  3. c) donatii, sponsorizari sau alte contributii din partea persoanelor fizice ori juridice din tara si din strainatate;
  4. d) fonduri externe rambursabile si nerambursabile;
  5. e) contributia persoanelor beneficiare sau a intretinatorilor acestora, dupa caz;
  6. f) alte surse de finantare, in conformitate cu legislatia in vigoare.